Sponsoreret indhold

Måltidskasser er et koncept, der efterhånden er blevet meget populært blandt danskere i hele landet. Fordi der stadig er flere, der tilvælger måltidskasser som en del af deres hverdagsindkøb, er der også flere og flere leverandører, der træder ind på markedet.

De mange nye leverandører øger naturligvis konkurrencen om kunderne, hvilket blandt andet er noget forbrugerne kan mærke i form af mere attraktive priser, bedre kvalitet, flere valgmuligheder og så videre. Hver leverandør gør sit, men i denne artikel skal vi kigge lidt nærmere på HelloFresh og nogle af de ting, som du måske ikke vidste om virksomheden.

Forhåbentligt kan du blive meget klogere på leverandøren ved at læse denne artikel, men læs også denne beskrivelse af HelloFresh, hvis du vil vide mere.

HelloFresh er den mest populære måltidskasseleverandør i verden

Spørger man HelloFresh selv, vil de påstå, at de er verdens mest populære leverandør af måltidskasser. Det er såmænd ikke meget forkert, de har nemlig 7,3 millioner aktive kunder, mere end 20.000 ansatte og 6 milliarder euro (svarende til cirka 44,6 milliarder kroner) i årlig omsætning – alt sammen på verdensplan.

Samtidig leverede de omtrent 1 milliard måltider i 2021, og de er efterhånden aktive i rigtig mange lande.

Startede i Tyskland i 2011

HelloFresh er en af de virksomheder, der er vokset ualmindeligt hurtigt. De startede i Tyskland i 2011, og har siden da ekspanderet eksplosivt til 15 nye lande i løbet af det følgende årti. Leverandøren er senest trådt ind i Italien og Norge, og i 2020 kom de til Danmark.

Det er altså en relativ ny leverandør på dansk jord, men de har, til trods for det, meget erfaring fra mange andre lande rundt omkring i verden.

Mere end bare HelloFresh

HelloFresh er blot en del af en bred portefølje af brands, som hører under HelloFresh-koncernen. De har også Green Chef, EveryPlate, Chefs Plate, Factor_ og YouFoodz. Alle sammen brands, der på den ene eller anden måde beskæftiger sig med måltidskasser og lignende på forskellige markeder.

CO2-neutral, friske råvarer og måltidskasser til vegetarer

Som HelloFresh-navnet antyder, så er det en virksomhed, der vægter de friske råvarer. Men det er kun en lille del af deres indsats for at gøre både deres kunder og miljøet sundere. De bruger nemlig aktivt kræfter på at være en CO2-neutral virksomhed, og så laver de i øvrigt også måltidskasser til vegetarer.

Det vil sige, at hvis du eksempelvis fravælger kød på grund af den massive CO2-udledning, som produktionen medfører, så har du en mulighed for fortsat at gøre det, når du bliver kunde hos HelloFresh.

Attraktive priser

Priserne hos HelloFresh er særdeles attraktive og meget konkurrencedygtige i forhold til flere af de andre leverandører af måltidskasser, som du kan vælge herhjemme. Derudover kan du glæde dig over, at de har nogle fantastiske rabatkoder og velkomsttilbud til nye kunder, hvor der for alvor er mulighed for at spare penge.